pátek 23. července 2010

Omítky a práce na poli i jinde

Zveme všechny, kdo se zajímají o alternativní stavění, na výrobu jílových omítek v historicky chráněném objektu a pokládku masivní dřevěné podlahy se vzduchovou kapsou. Pokud se sejde dost lidí, tak i opravíme střechu.

Omítku budeme připravovat kompletně sami - od těžby jílu na poli, míchání s hlínou a pískem a čištění od kamínků, až po nahazování. Budeme na tom průběžně dělat po celý srpen - zájemci jsou zvláště zváni na víkendy 14-15.8 a 21.-22.8 - delší pobyt je samozřejmě vítán, ale tyto víkendy budou pojaté jako akce pro nejvíc lidí. Pro zájemce máme i lehčí práce - je jí dost při pletí nebo při výsadbě trvalých bylinek a jiných sazenic.

Tak takhle optimisticky zněla anonce, kterou jsem umístila na pár serverů. A pak jsem měla chvíli čas a stuodvala jsem dál - zatím co mi na statku na stěně schnou první vzorky omítky, abychom věděli jak to míchat:-)) A z hrůzou jsem zjistila, že to co máme na poli a těžíme z jezírka je s největší pravděpodobností kaolinický jíl, který se pro výrobu omítek nehodí!!

Pokud někdo máte zkušenosti nebo víte co s tím dejte nám vědět (na dianaATpreklad.cz). Asi budeme muset použít svrchnější vrstvu, kde bude vyšší podíl hlíny, nepřidávat písek a jen slámu. No bude to ještě dřina - ale srdečně všechny koho by to mohlo zajímat zveme. Ubytování bude v karavanu, ve vlastních stanech, případně ve stodole na seně.
Oheň, jídlo apod. samozřejmostí.

Pokud to nestíháte, tak se můžete aspoň těšit na nějaké fotky a výsledky jak jsme dopadli:-))

Mějte se krásně
Diana

P.S. - Toto pondělí možná budeme mít navíc dvě velké bedýnky - kdybyste někdo výjimečně jednu chtěl tak se ozvete. Mail je v textu.

AT samozřejmě znamená zavináč - tedy mail zní dianazavináčpreklad.cz!!!

1 komentář:

  1. Ahoj Diano. Jsem Martina - farmářka na Jedovince. Začínám mít strach o Martina - Mártyho. Máte o něm nějaké zprávy od 23.7. 2010 cca 14:00? Vím, že od nás 22.7. dojel v pohodě do Prahy, 23.7. mi chvíli po poledni psal, že kolem druhé zavolá, jenže jsem byla u zvířat a bez mobilu, volala jsem mu ten samý den v podvečer, ale už byl nedostupný a je stále. Od nás měl v plánu jet přes Prahu do Harachova, pak na Doupov k Vojtovi a Lence (k nim neodrazil a ani o sobě nedal vědět), pak se chtěl podívat na nějakou koňskou farmu, ale zapomněla jsem název, je to koňský domov důchodců :-) a nejpozději včera se měl vrátit zase k nám, má tu ponechané nějaké osobní věci.
    Nenašla jsem na vás neveřejný kontakt, tak jsem zvolila tuto cestu.
    Ozvěte se mi prosím (a raději s pozitivní zprávou) mholcrova@seznam.cz
    Dík
    Jedovinka

    OdpovědětVymazat